Utworzenie Wydziału Pedagogicznego ChAT
|
Tadeusz Jacek Zieliński
| s. 9-18
|
|
|
Urzeczywistniać swoje człowieczeństwo : humanizm integralny ks. prof. Janusza Tarnowskiego
|
Stanisław Chrobak
| s. 9-22
|
|
|
Źródła i główne przesłanki wychowania konserwatywnego w III RP
|
Bogusław Śliwerski
| s. 10-24
|
|
|
Indywidualizm warunkiem uczestnictwa we wspólnocie : perspektywa edukacji międzykulturowej
|
Alina Szczurek-Boruta
| s. 19-30
|
|
|
Nauka etyki w szkołach publicznych w ujęciu prawnym
|
Tadeusz J. Zieliński
| s. 23-47
|
|
|
Naukowość antropozofii
|
Jost Schieren
Barbara Kowalewsk (tłum.)
| s. 25-42
|
|
|
Kinderrechten aus pädagogischer Perspektive
|
Wilhelm Schwendemann
| s. 31-48
|
|
|
Bildungsgerechtigkeit in evangelischer Perspektive
|
Bogusław Milerski
| s. 43-53
|
|
|
Action Competence of Teachers through Diversity
|
Jürgen Rausch
Wilhelm Schwendemann
| s. 48-55
|
|
|
Kształcenie elokwencji jako pryncypium pedagogii reformacyjnej
|
Bogusław Milerski
| s. 49-61
|
|
|
Religionsunterricht und Menschenrechte - Didaktische Überlegungen zur Menschenrechtsbildung
|
Christian Markl
Wilhelm Schwendemann
| s. 54-67
|
|
|
Specyfika szkół chrześcijańskich w Polsce zrzeszonych w ACSI
|
Elżbieta Bednarz
| s. 56-79
|
|
|
Działanie wychowawcze jako kategoria badawcza : poszukiwanie znaczeń
|
Alina Wróbel
| s. 62-78
|
|
|
Rola edukacji (edukacjologii) w ograniczaniu negatywnego wpływu nauki na kształtowanie osobowości i wyłanianie się podmiotowości
|
Mariusz Dembiński
| s. 68-98
|
|
|
W kierunku zmian - streetworking czas zacząć
|
Renata Gardian-Miałkowska
| s. 79-91
|
|
|
Ruch w edukacji i wychowaniu dziecka przedszkolnego
|
Adam Adamski
| s. 92-113
|
|
|
Twórcze wychowanie w ujęciu systemowym
|
Marzenna Magda-Adamowicz
| s. 99-112
|
|
|
"Wszyscy jesteśmy << inni >>..." : rola wychowania moralnego w budowanie poprawnych relacji z osobami niepełnosprawnymi
|
Iwona Rudek
| s. 113-124
|
|
|
Application of Electronics in the Formative Educational Process
|
Alena Vališová
| s. 114-121
|
|
|
Dodatek metodyczny "Szkoła na przestrzeni dziejów"
|
Sebastian Ciszewski
| s. 122-135
|
|
|
Was glauben Jugendliche? : der Beitrag einer empirischen Studie zur Rezeption von "Erlösung" zur Kinder- und Jugendtheologie
|
Wilhelm Schwendemann
| s. 125-142
|
|
|
"Fenomenologie: socjologia versus pedagogika. Przesłanki instytucjonalizowania się pedagogiki fenomenologicznej", Mirosław Kowalski, Daniel Falcman, Kraków 2011 : [recenzja]
|
Iwona Rudek
Daniel Falcman (aut. dzieła rec.)
Mirosław Kowalski (aut. dzieła rec.)
| s. 136-144
|
|
|
Paradygmaty łączą czy dzielą pedagogów?
|
Ryszarda Cierzniewska
| s. 143-161
|
|
|
VII Międzynarodowa Konferencja "Edukacja Alternatywna - dylematy teorii i praktyki" : o wybranych "rodzynkach" i muzycznej edukacji
|
Irena Barbara Zielińska
| s. 145-152
|
|
|
Bibliografia tematyczna : wartości w socjalizacji i wychowaniu
|
Bogusław Śliwerski
| s. 153-164
|
|
|
Świat wartości gimnazjalistów z małych miast
|
Krzysztof Zajdel
| s. 162-175
|
|
|
Szuflady zmian
|
Aleksander Nalaskowski
| s. 165-176
|
|
|
Dziedziny wychowania warunkujące sukces życiowy w społeczeństwie współczesnym w opinii studentów pedagogiki
|
Dominika Czajkowska-Ziobrowska
| s. 176-191
|
|
|
Pożegnanie dr Bronisławy Dymary
|
Bogusław Śliwerski
| s. 177-184
|
|
|
Autorzy
|
| s. 185
|
|
|
Recenzenci współpracujący z redakcją "Studiów z Teorii Wychowania"
|
| s. 186
|
|
|
Kilka uwag o problemach kształcenia nauczycieli w krajach Unii Europejskiej i Polsce
|
Renata Nowakowska-Siuta
| s. 192-198
|
|
|
Problem podmiotowości a kwestia wyboru gimnazjum
|
Krzysztof Zajdel
| s. 194-202
|
|
|
Glottodydaktyczne przesłanki podejścia komunikatywnego w nauczaniu języków obcych
|
Dorota Danielik-Kowalska
| s. 199-205
|
|
|
Próby pedagogicznego myślenia wobec (oporu) języków kultury : wyobraźnia humanistyczna a wrażliwość pedagogiczna : zadania do pracy dydaktycznej ze studentami
|
Monika Jaworska-Witkowska
| s. 203-229
|
|
|
Od autorytaryzmu do pedagogiki humanistycznej : polskim nauczycielom brakuje treningu umiejętności prowadzenia dialogu z dziećmi
|
Zofia Aleksandra Żuczkowska
| s. 206-218
|
|
|
"Proměny školního vzdělávání v biodromálním kontextu", Jaroslav Veteška, Praha 2011 : [recenzja]
|
Renata Nowakowska-Siuta
Jaroslav Veteška (aut. dzieła rec.)
| s. 219-221
|
|
|
"Call girl i video sex chat - praca dla seksualnie wyzwolonych kobiet czy forma współczesnej prostytucji", Marta Godzwon, Kraków 2010 : [recenzja]
|
Renata Gardian-Miałkowska
Marta Godzwon (aut. dzieła rec.)
| s. 222-229
|
|
|
Szkolny lider, kreator zmian... potrzebny (od) zaraz
|
Grażyna Rura
| s. 230-239
|
|
|
"Rewolucja seksualna zagraża dzieciom", Mathias von Gersdorff, Kraków 2008 : [recenzja]
|
Beata Badziukiewicz
Mathias von Gersdorff (aut. dzieła rec.)
| s. 230-244
|
|
|
Osoba nauczyciela jako czynnik agresjotwórczy
|
Agnieszka Zając
| s. 240-262
|
|
|
Konferencje naukowe Komitetu Nauk Pedagogicznych PAN w pierwszej połowie 2012 roku
|
Bogusław Śliwerski
| s. 245-259
|
|
|
Bibliografia tematyczna : wychowanie
|
Bogusław Śliwerski
| s. 260-263
|
|
|
"Klinika akademickiej pedagogiki", Bogusław Śliwerski, Kraków 2011 : [recenzja]
|
Andrzej Ćwikliński
Bogusław Śliwerski (aut. dzieła rec.)
| s. 263-266
|
|
|
Autorzy
|
| s. 264
|
|
|
"Pedagogiczne aspekty bezpieczeństwa dzieci w wieku wczesnoszkolnym", Krzysztof Kruszko, Lublin 2010 : [recenzja]
|
Bogusław Śliwerski
Krzysztof Kruszko (aut. dzieła rec.)
| s. 267-277
|
|
|
"Wyzwania autorytetu w praktyce społecznej i kulturze symbolicznej (przechadzki krytyczne w poszukiwaniu dyskursu dla teorii)", Lech Witkowski, Kraków 2009 : [recenzja]
|
Małgorzata Kaliszewska
Lech Witkowski (aut. dzieła rec.)
| s. 278-283
|
|
|
Orientacje jakościowe w badaniach pedagogicznych, XXIV Letnia Szkoła Młodych Pedagogów Cieszyn-Ustroń, 13-18 września 2010 roku
|
Anna Gajdzica
Alicja Hruzd
| s. 284-288
|
|
|
Bibliografia tematyczna : autorytet
|
Bogusław Śliwerski
| s. 289-295
|
|
|
Autorzy
|
| s. 296
|
|
|